لالای فرشته

اطلاعات حین بارداری

bardari

پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم می فرمایند: زن آبستن مانند روزه داری است که شب را نیز عبادت می کند و همانند سربازی است که جان و مال خود را در راه پیشرفت اسلام نثار می کند. هنگامی که کودک متولد می شود آنچنان به مادر اجر و پاداش می دهند که جز خداوند کسی نمی داند و چون پستان به دهان فرزندش می گذارد به هر مکیدن ثواب آزاد کردن بنده ای از نسل اسماعیل دارد. چون شیرخوارگی تمام شود فرشته ای بزرگوار دست به پهلوی مادر زند و گوید عمر خویش را دوباره آغاز کن زیرا همه گناهان تو بخشیده شده است.

تغذیه دوران بارداری

مادران توجه داشته باشند که برنامه ریزی در تغذیه از جهات بسیاری برای جنین ضروری است. سلامت و رشد اندام ها و ضریب هوش جنین و استعدادهای او و حتی خلق و خوی فرزندتان به این امر بستگی دارد زیرا تکامل اعصاب و مغز کودک از غذای مادر است. چیزی که باید به آن توجه زیادی کنید و وسواس داشته باشید حلال بودن غذایتان است.

در احادیث علت بسیاری از ناهنجاری ها، ظلم ها و تجاوزها و حتی گوش ندادن لشکر دشمن در صحرای کربلا به سخنان امام حسین علیه السلام و جنگ با ایشان لقمه حرام معرفی شده است.

حواستان را جمع کنید بر سر هر سفره ای که دعوت می شوید ننشینید. با هر کسی هم سفره نشوید. از دست هر کسی لقمه نخورید.

البته تا می توانید از خیرات هایی که به اسم ائمه مخصوصا سیدالشهدا می شود تناول کنید که خیر و برکت زیادی به همراه دارد.

رژیم غذایی مادر باردار باید متنوع و سرشار از انواع املاح و ویتامین ها باشد تا هم جنین و هم مادر آسیب نبیند.

لطفا نخورید

1-در مصرف گوجه فرنگی زیاده روی نکنید چون باعث ناقص الخلقه شدن کودک می شود.

2- از غذاهای کنسرو شده قطعا بپرهیزید.

3- سعی کنید از غذاهای آماده بیرون نخورید.

4- انواع سوسیس و کالباس و ساندویچ و حتی پفک و چیپس و تنقلاتی از این نوع را برای خود ممنوع کنید.

این موارد همگی در رنگ رخسار جنینتان تاثیر دارد البته برای تنوع اشکال ندارد ولی نه اینکه دائمی باشد.

5- از خوردن نمک حتی المقدور اجتناب کنید چون باعث ورم بدنتان می شود. بخصوص در سه ماه آخر، ماست ترش برایتان مضر است.

6- از مواد غذایی که باعث حیض می شود مانند نخود، کنجد و لوبیا بپرهیزید.

7- اغذیه تند، خمیر دندان با اسانس زیاد، استفاده زیاد از ادویه جات فرزند را دچار اگزما می کند.

8- غذاهای مانده بخصوص گوشت ها و کنسروها، ماهی خام، نان زیاد، خردل، دارچین، قرص نعنا، چای پر رنگ، برنج زیاد، غذاهای پر چرب و سرخ کردنی را نخورید.